پیام مدیر:

رسانه آپ آهنگ مرجع دانلود آهنگ های جدید ایرانی مجاز می باشد

تمام آهنگ ها با رضایت صاحب اثر و لینک مستقیم با متن موزیک ها درج می شود

جهت پخش آثار موسیقی خود تماس بگیرید.


aloteam@

از دست نده!

مناقصات خدمات پستی ، توزیع و پخش

۲۸ دی ۱۴۰۲

خدمات پستی :

خدمات پستی که معمولاً توسط دولت اداره می شود برای انتقال نامه ها، بسته ها و نشریات دوره ای و خدمات مربوطه است. تاریخچه معنای خدمات پستی بسیار دور و دراز است.

انواع روش های ارسال پستی :

  • پست پیشتاز : استفاده‌کنندگان، برای فرستادن نامه و مرسولات خود دستمزد پرداخت میکنند .  سریع‌ترین سرویس پستی در ایران است . و همهٔ عملیات پستی آن از لحظه قبول مرسولات تا توزیع آن‌ها در داخل و خارج از کشور، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.
  • پست سفارشی : پست سفارشی یکی از خدماتی است که توسط بخش دولتی اداره پست ارائه می‌شود. به همین دلیل اغلب خدمات پست سفارشی از درب منزل انجام نمی‌شود و باید به اداره پست مراجعه کنید. هنگامی افراد از این روش استفاده می‌کنند که بخواهند پس از دریافت بسته، توسط گیرنده، از وی رسید دریافت شود.
  • پست اکسپرس: یکی از روش‌های حمل و نقل کالا و انتقال آن از یک مبدا به مقصد مورد نظر می‌باشد. شما از طریق پست اکسپرس می‌توانید بسته پستی خود را به سراسر جهان ارسال کنید، در واقع پست اکسپرس یک نوع پست می‌باشد که نسب به انواع دیگر آن مزایا بیشتری را شامل می‌شود.
  • پست عادی : اين سرویس، میتواند شامل پاکتهای نامه یا بسته باشد، که فرستندگان برروی آن‌ها تمبر چسبانده و در صندوق پستی می اندازند، يا به باجه‌های پستی تحويل می‌دهند و بسته های پستی  به ‌صورت عادی در جريان کار، مبادله و به مقصد ارسال می شوند، و هيچگونه ثبت و ربطی برروی آنها، صورت نمی ‌گيرد.
  • پست دو قبضه : این سرویس یکی از خدماتی است که پست پیشتاز EMS ارائه می‌دهد. بر این اساس علاوه بر صدور یک قبض برای شما در هنگام ارسال مرسوله، قبض دیگری نیز هنگام تحویل به گیرنده صادر می‌شود که حاوی امضای او مبنی بر تحویل مرسوله است. سپس این قبض مجددا به عنوان سند تحویل بسته به شما داده می‌شود.

کارتن پستی چیست :

کارتن پستی نوعی از بسته بندی استاندارد برای حمل و نقل مرسولات پستی هست که زیر نظر شرکت‌های پستی و دفاتر پیشخوان دولت هستند. روی این کارتن‌های پستی علاوه بر چاپ لوگوی اداره پست، جای تمبر، نوشتن آدرس گیرنده و فرستنده نیز چاپ می‌شود، هم‌چنین علامت‌های شکستنی و… نیز بر روی این کارتن‌ها چاپ می‌شود، در واقع می‌توان گفت کارتن پستی بیشترین کاربرد را در جابجایی مرسولات پستی دارد.

کاربرد کارتن پستی چیست :

  • اداره ی پست
  • شرکت‌های پست دولتی و خصوصی
  • دفاتر پیشخوان دولت
  • باربری‌ها و حمل و نقل کالاهای بزرگ پستی
  • حمل و نقل و جابجایی اثاث منزل، اداره‌جات و..
  • فروشگاه‌های لوازم جانبی، لوازم الکترنیکی و سایر فروشگاه‌هایی که خدمات غیرحضوری (اینترنتی) دارند.

انواع پاکت های پستی :

  • پاکت پستی حبابدار : به پاکتی گفته میشود که رویه آن کاغذی میباشد و درون آن با یک لایه نایلون حبابدار پوشیده شده است  وجود نایلون حبابدار در این پاکت ها باعث شده است که مرسوله هنگام حمل نقل و جابجایی آسیب نبیند.
  • پاکت پستی لمینت مشکی : پاکت لمینه مشکی (پاکت پستی داخل مشکی)  دارای یک لایه کاغذ تحریر خارجی و یک لایه مواد پلی اتیلنی برای محافظت از محصولات داخلی در برابر نور و رطوبت استفاده شده است و بر روی آن محل آدرس گیرنده و فرستنده برای نوشتن چاپ شده است.
  • پاکت پستی متالیز : پاکت پستی متالایز درواقع یک پاکت پستی است که از ساختار آن متشکل شده از دو لایه متصل به هم! شما در بخش بیرونی این پاکت پستی یک کاغذ سفید رنگ را مشاهده می‌کنید که جنس آن از کاغذ تحریر است. انتخاب کردن این نوع کاغذ برای لایه خارجی پاکت پستی متالایز درواقع دلیل خاصی داشته است. این نوع کاغذها جنسشان به گونه‌ای است که به راحتی با هر نوشت افزاری می‌توانید بر روی آنها نوشته و طرح بنویسید و بکشید زیرا رنگ پذیری خوبی دارند.
  • پاکت پستی نایلون مشکی : یک لایه نایلون مشکی ضخیم به همراه یک کاغذ تحریر سفید وجود دارد. نایلون ضخیم درون این پاکت‌ها باعث افزایش مقاومت پاکت می‌شود. اگر از نزدیک به آن‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تنها کناره‌های نایلون مشکی به کاغذ تحریر سفید چسبیده شده است. همین عدم یکپارچگی نایلون و کاغذ به یکدیگر باعث می‌شود که پاکت انعطاف‌پذیر باشد و به‌راحتی بتوان با استفاده از آن لوازم سنگین مانند کتاب‌ها را ارسال کرد.

پستخانه و اداره پست :

یک مرکز ارائه خدمات مشتری است که بخشی از سیستم پست ملی محسوب می‌شود. اداره پست خدماتی پستی مانند قبول نامه ها و مرسولات تخصیص و تأمین صندوق پستی و فروش تمبر پستی بسته‌بندی مرسولات و فروش نوشت افزار را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از دفاتر پست خدماتی دیگر از قبیل: پذیرش فرم‌های دولتی (مانند درخواست گذرنامه)، انجام خدمات دولتی و هزینه ای و خدمات بانکی را نیز ارائه می‌دهند

خدمات مشتری و یا امور مشتریان :

تدارک‌هایی برای ارائهٔ خدمات به مشتریان  پیش، در حین و پس از عرضه و فروش به آنهاست.  خدمات مشتری مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که برای ارتقای رضایت مشتری -که احساس مطابقت محصول یا خدمت عرضه شده با انتظارات اوست- طراحی شده‌اند.

از اصلی‌ترین نکات خدمات به مشتریان آگاهی از خواسته مشتری و آگاهی از انتظارات مشتری نسبت به خواسته‌است. این نکته بسیار حیاتی است. فرض کنید یک مشتری برای خرید یک دستگاه یخچال وارد فروشگاهی می‌شود. ابتدا فروشنده متبحر از نگاه و وارسی مشتری از انواع یخچال‌ها می‌فهمد که دامنه درخواست مشتری چقدر است. حال فروشنده است که وارد محدوده فکری مشتری می‌شود و بر تصمیم گیری مشتریان اثر میگذارد .

اهمیت امور مشتریان در چیست :

اهمیت خدمات مشتری ممکن است با توجه به محصول یا خدمت، صنعت و مشتری متفاوت باشد. میزان موفقیت این‌گونه ساز و کارها به «داشتن کارکنانی که می‌توانند خود را با شخصیت مشتری تنظیم کنند» بستگی دارد

توزیع و پخش :

 توزیع به فرایند رساندن کالا یا خدمات به دست مشتریان برای استفاده یا مصرف گفته می‌شود توزیع می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و از طریق واسطه‌ها انجام شود.

توزیع، فعالیت فروش و ارایه محصولات و خدمات از تولیدکننده به مشتری است. این فرآیند را می‌توان توزیع کالا نیز نامید. با جهانی‌تر شدن کسب‌وکارها، بهبود فرآیند توزیع جهت اطمینان خاطر از رضایت مشتریان و همه ی اعضای کانال توزیع، اهمیت می‌یابد. بسته به طول کانال توزیع، افراد زیادی می‌توانند در توزیع نقش داشته باشند

در پایان برای موفقیت بیشتر و شرکت در بهترین و مطمئن ترین مناقصه ها ، مزایده ها و استعلام ها در این زمینه، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

برای دانلود آهنگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.