پیام مدیر:

رسانه آپ آهنگ مرجع دانلود آهنگ های جدید ایرانی مجاز می باشد

تمام آهنگ ها با رضایت صاحب اثر و لینک مستقیم با متن موزیک ها درج می شود

جهت پخش آثار موسیقی خود تماس بگیرید.


aloteam@

از دست نده!

تاثیر شگرف بلاکچین و ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی

۲۳ دی ۱۴۰۲

Are blockchain-powered music streaming platforms the next Spotify? | Ledger

موسیقی و بلاکچین دو عبارتی هستند که شاید در انتهای ذهن هیچکدام از ما خبری از اتصال آنها به یکدیگر وجود نداشت، اما حالا قرار است در یک مقاله به بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی بپردازیم. خود این عنوان به اندازه کافی عجیب به نظر می‌رسد تا چه برسد به نکاتی که قرار است آنها را بررسی کنیم. پربازدیدترین صفحات را که مرور می‌کنیم، نگاهمان به تیتر قیمت ارز دیجیتال امروز می افتد و انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال با قیمت‌های مختلف را در دسته‌بندی ها و کاربردهای مختلف می‌بینیم که در میان آنها پلتفرم‌هایی برای توسعه هر چه بیشتر موسیقی نیز به وجود آمده‌اند. اودیوس یکی از این توکن‌ها است که اتفاقا شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری هم دارد. مجموع اتفاقات بسیار عالی در صنعت بلاکچین افتاده که تاثیر آنها بر صنعت موسیقی را هم شاهد هستیم. در این باره در این نوشتار با هم گپ و گفتی خواهیم داشت.

تاثیر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی

این روزها هر صنعتی چه تجاری و چه هنری و حتی علمی می‌تواند از بازار ارز دیجیتال و فناوری بلاکچین تاثیر بپذیرد و این تأثیرپذیری باعث بهبود شرایط برای صنعت مورد نظر خواهد شد. آن هم در جایی که خود بلاکچین هنوز با نواقصی همراه است و شرایط برای بهتر شدن آن مهیا است. شاید اگر در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برطرف شدن مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری در بلاکچین باشیم، تاثیر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی و سایر صنایع به مراتب بیشتر هم خواهد شد. این صنعت همین الان هم تحت تاثیر فناوری بلاکچین شرایط به مراتب بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده که اولین تاثیر آن مربوط به حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم کاربران با هنرمندان در عرصه موسیقی است.

Top 7 Companies Using Blockchain in Music Industry

1- ارتباط مستقیم هنرمندان موسیقی با کاربران

در حال حاضر مسیر رسیدن یک هنر موسیقی از هنرمند به دست کاربران و مشتاقان، بسیار پرپیچ‌و‌خم است. در این مسیر واسطه‌های بسیار زیادی وجود دارند و مهم‌تر اینکه، بخش اعظمی از درآمدهای ناشی از مشاهده محتواهای مربوط به موسیقی به جیب پلتفرم‌ها و واسطه‌ها می‌رود و هنرمندان نیز از این امر استقبالی ندارند. با استفاده از بلاکچین و فناوری‌ها و پلتفرم‌های جذابی که برای ارائه محتواهای موسیقی فراهم آمده تا در حال حاضر ارتباط هنرمندان موسیقی با کاربران به صورت مستقیم رقم می‌خورد و واسطه‌ها نقشی در این ارتباط نداشته و تمام سود حاصل از فروش محتواهای موسیقی مستقیم به جیب هنرمندان وارد خواهد شد.

2- حداکثر امنیت محتواهای موسیقی

ارتباط مستقیم هنرمندان موسیقی با استفاده از فناوری بلاکچین در عین حفظ امنیت این محتواها است. این مهم را می‌توان مهم‌ترین اثر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی دانست. در حال حاضر در پلتفرم‌های توسعه یافته این امکان وجود دارد تا تمام محتوا به صورت یونیک توسط خود هنرمند ارائه شده و با استفاده از کاربرد قراردادهای هوشمند، عملا تمام تغییرات بر روی محتوا و تمام کاربردهای آن به اجازه خود صاحب اثر خواهد بود. اتفاقی که می‌تواند تکمیل کننده اثر قبلی ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی باشد. شرکت Ujo با استفاده از فناوری بلاکچین شرایطی را فراهم آورده تا علاوه بر اینکه 100 درصد سود حاصل از فروش محتواهای موسیقی در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، بلکه مدیر پروژه بتواند با توجه به سهم هر یک از همکاران، دستمزد وی را نیز در پلتفرم پرداخت نماید. چنین پلتفرم‌هایی است که می‌تواند اثر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی را بیشتر نمایان سازد.

Music's Potential Cryptocurrency Boom: A Field Guide – Rolling Stone

3- کپی‌برداری نداریم!

شاید شنیدن این اثر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی کاملا عجیب به نظر برسد، اما اتفاقی است که رخ داده و شاهد آن هستیم. در صورتی که کسی از یک یا چند قطعه کپی‌برداری نماید، این کپی‌برداری توسط فناوری بلاکچین شناسایی شده و ترکیب آن با هوش مصنوعی باعث می‌شود تا عملا چنین امکانی برای هیچ متقلبی وجود نداشته باشد. در سال 2017 این اتفاق برای یک موسیقی رخ داد که در طی آن اثر مورد نظر بلافاصله کپی‌برداری شناخته شد و بلافاصله از پلتفرم مورد نظر حذف شد. پدیده‌ای که می‌تواند تبدیل به اتفاق بسیار جذابی در صنعت موسیقی شده و مسلما همه افراد از این مهم استقبال خواهند کرد.

4- موسیقی و NFT

یکی دیگر از مواردی مهمی که می‌توانیم در لیست اثرات ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی قرار دهیم، استفاده از قابلیت توکن‌های غیر مثلی یا NFT است. در حال حاضر موسیقی نیز وارد فناوری NFT شده است، همین قابلیت می‌تواند حتی شرایطی را فراهم آورد که تمام هنرمندان موسیقی بتوانند متناسب با ارزش‌آفرینی خود، به سود برسند. امکان تبدیل موسیقی‌های امروزی به NFT باعث شده تا مزیت‌های بسیار زیادی هم برای خود این آثار ایجاد شود و هم اینکه هنرمندان نیز بتوانند شرایط بهتری از خلق اثرها خود از نظر مالی داشته باشند.

این دست از اتفاقات نشان از این دارد که اثر ارزهای دیجیتال بر صنعت موسیقی کاملا مشهود است و ادامه‌دار شدن روند فعلی می‌تواند این شرایط را به مراتب بهتر هم نماید. در این باره نظر اکثر کارشناسان حوزه بلاکچین و موسیقی نیز به مین ترتیب است.

اودیوس پلتفرم موسیقی در بازار ارزهای دیجیتال

در انتها نیز لازم است تا یکی از برترین پلتفرم‌های تعریف شده در حوزه موسیقی در بازار ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. اودیوس یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌ها در این حوزه است که در حال تبدیل شدن به یک الگو برای سایر ارزهای دیجیتال تازه‌وارد نیز است. اودیوس در حال حاضر بهترین پلتفرمی است که هنرمندان می‌توانند اثرهای خود را در آن عرضه کرده و به صورت مستقیم با طرفداران و علاقمندان با موسیقی ارتباط بگیرند. سود حاصل از فروش هنر موسیقی آنها به صورت مستقیم به کیف پول خودشان واریز خواهد شد و اودیوس چنین شرایطی را برای صنعت موسیقی به وجود آورده است.

در این بین کاربران بازار ارز دیجیتال می‌توانند با شناسایی پروژه‌های ایده ال به دنبال سرمایه گذاری و خرید رمز ارزهای مستعد رشد هم باشند. همین اودیوس می‌تواند علاوه بر تمام مزیت‌هایی که در صنعت موسیقی دارد، شرایط مطلوبی را برای رسیدن به سودهایی بالا در آینده نیز ایجاد نماید.

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

برای دانلود آهنگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.