با اثر دانینگ کروگر در زندگی و کسب و کار بیشتر آشنا شوید
کسب و کار مقولهای جذاب و در عین حال پیچیده است. کسانی که قصد شروع یک کسب و کار فعال را دارند، باید بسته به ماهیت و نوع کسب و کار، فاکتورهای خاصی را در نظر بگیرند. افرادی که برای اولین بار و بدون تجربه قبلی میخواهند اقدام به کلید زدن یک کسب و کار موفق کنند، نیاز ضروری به یک راهنمای جامع و کامل دارند؛ چرا که بازار کسب و کار برای تازه واردها میتواند پر ریسک باشد و حتی حداقل بازدهی لازم را هم نداشته باشد که اصطلاحا منجر به اثر منفی دانینگ کروگر (Dunning Kruger Effect) خواهد شد.
اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید، توصیه میکنیم حتما سری به وب سایتهایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینستایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. قطعا چنین مراجعی میتوانند شما را در کسب آگاهی و شروع حرکت در مسیر کسب و کار فعال و پربازده کمک کنند.
اهمیت استفاده از راهنمای معتبر
طبیعتا آنچه که شما از یک کسب و کار انتظار دارید، بازدهی رو به رشد طی بازه زمانی مشخص خواهد بود. این بازه وابسته به عوامل متعددی متغیر خواهد بود و اگر بلد کار نباشید، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. تبعا طولانی شدن زمان بازدهی فعالیت شما هرینه زیادی میبرد که گاهی ضرر و زیان و عدم صرفه اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت. همچنین چنین روندی، فرسایشی خواهد بود و انرژی زیادی از شما تلف میکند که تدریجا باعث از دست رفتن انگیزه، خستگی و اختلال دانینگ کروگر شما خواهد شد. پس راهکار یک شروع پر قدرت و امیدوار کننده چیست؟ با استفاده از چه منابع و مراجع در دسترسی میتوان مسیر کسب و کار اقتصادی خود را مشخص کرد؟
دانشگاه کسب وکار چیست؟
دانشگاه کسب و کار یک منبع و مرجع داخلی است که با استفاده از مزیتهای تکنولوژی روز به راحتی در دسترس شما قرار میگیرد. این دانشگاه در جایگاه یک دایره المعارف ساده و عملگرا در بستر اینترنت قابل دسترسی است و با ارائه مطالب و مقالات مفید میتواند در تمام سطوح و مراحل کسب و کار شما را همراهی و راهنمایی کند. کاربرد سایت این مرجع خصوصا برای کسانی که بدون تجربه و صرفا متکی به علاقه و دانش تئوری خود به تازگی وارد فضای کسب و کار خود میشوند، پیشنهاد میشود.
در واقع دانشگاه کسب و کار رسانهای تخصصی در حوزه کار آفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش میدهد. حوزهها و زمینههای تخصصی تحت پوشش این رسانه محدودیت خاصی ندارند و در زمینههای مختلف و پر استقبال وجو دارد؛ از جمله:
- کارآفرینی
- مشاغل واسطهای
- مشاغل فروشگاهی
- تولیدی
- صنعتی
- فنی و مهارت محور
- خدماتی
روند اصولی و موثر
پیشبرد کسب و کار یک فرآیند مداوم و با برنامه را ایجاب میکند. فرآیند و سیستم کاری شما باید طوری برنامه ریزی شود تا در عین ترتیب اثر اصولی و منظم کارها، روحیه انگیزشی و سینرژی کاری بین شما و سایر کارکنان از بین نرود. در واقع یک شیوه نامه کامل و کم نقص، روشی را مد نظر قرار میدهد که در آن اثرات منفی نظم زدگی و عادت گرایی را به حداقل میرساند. قطعا پیشبرد سیستم کاری شما به این سبک بدون اشراف کامل به راهکارهای آن امکان پذیر نیست.
در ایجاد روند سیستماتیک نیروی کار انسانی با بهترین نتیجه، باید روانشناسی کار و اصول مدیریتی به بهترین شکل اجرا و پیاده سازی شوند که به این منظور شما احتیاج به منابع مطالعاتی معتبر دانشگاهی با سادهترین شکل ارائه مطالب خواهید داشت. چیزی که عملا سعی شده تا در دانشگاه کسب و کار از طریق نظریات و تئوریهای کاربردی همچون نظریات دانینگ کروگر و تئوریهای فرانسوا ولتر در حوزه فلسفه کسب و کار در اختیار شما قرار بگیرد.
ایده پردازی هوشمندانه
اگر میخواهید به عنوان یک بیزینس من ماهر و کارکشته در فضای کسب و کار تخصصی خود حضور داشته باشید، نیاز به تفکر و ایده پردازیهای هوشمندانه دارید. در واقع شما باید در نقش یک عامل مبتکر ظاهر شوید و ایدههای خلاقانه لازمه اقدامات مبتکرانه شما خواهند بود. با دانشگاه کسب و کار زمینههای این ایده پردازی هوشمندانه در شما شکل خواهد گرفت. در واقع شما با مطالعه تئوریها، نظرات و تجربیات موفق افراد حرفهای در تخصص خود، این جرئت را پیدا خواهید کرد که جسورانه دست به ابتکارهای جالب بزنید و چه بسا در کسب و کار خود طرحها و ایدههایی را برای اولین پیاده سازی کنید.
افزایش دانش و آگاهی
بروز بودن دانش و آگاهی در حوزه تخصص کسب و کار شما، از مهمترین عوامل تداوم کار شما به شمار میرود. شما دائما احتیاج دارید تا از اخبار و اطلاعات روز در زمینه کسب و کارتان مطلع شوید. بدون شک خارج نشدن از فضای پیشرفت و رقابت، اطلاعات جدید بروز و به لحظه را میطلبد. امروزه مطالعات و تحقیقات صرفا محدود به نشریات و مطبوعات آرشیوی نیست؛ بلکه دسترسیها خصوصا از طریق اینترنت و رسانهها آسانتر و گستردهتر شدهاند. با این وجود این فرصت در اختیار شما قرار میگیرد تا اطلاعات خود را پیوسته آپدیت کنید و از جدیدترین یافتهها و یا آخرین نوسانات بازار کار خود جا نمانید تا دچار اثر منفی دانینگ کروگر نشوید.
ارتباط نزدیک و پیوسته شما به عنوان عامل یک کسب و کار و یا تجارت با فضاهای اینترنتی، به تنهایی برای پیشرفت کاریتان اثر بخش نخواهد بود؛ بلکه باید از امکانات رسانهای و بسترهای اینترنتی به شکل متمرکز در جهت تخصص خود استفاده نمایید. با دانشگاه کسب و کار این فرصت را به خود بدهید تا با یک بستر معتبر، ساده و متمرکز در جریان دادهای و اطلاعاتی بیزینس خود قرار بگیرید. این بستر همچنین شمار را تدریجا با سایر مراکز مجازی و سوشیال مدیاهای معتبر در حوزه کاریتان آشنا و متصل خواهد کرد. این اتفاق باعث عدم اتلاف وقت شما در ایجاد ارتباط با سایر بسترهای کاذب و بدون بازده و عدم ایجاد اثر دانینگ کروگر خواهد شد.
جمع بندی
طبق نظریات شغلی دانینگ کروگر شما در مسیر پیشبرد اهداف کسب و کار خود، چه در آغاز و چه در طول مدیریت و تداوم آن، نیاز به تعامل موثر با فضای پیرامون بازار کار خود دارید. دانشگاه کسب و کار با هدف گسترش و پیشرفت اثر بخش کسب و کارهای نوپا و یا با سابقه ایجاد شده است. تنها کافی است با مراجعه به وب سایت این مرجع به آدرس businessuni.net از امکانات تعاملاتی و اطلاعاتی موجود در آن در بهبود کیفیت و بازدهی کسب و کار خود استفاده نمایید. ارائه خدمات مفید و موثر به شما هدف اصلی این مرجع است.
Businessuni.net رسانه تخصصی کارآفرینی
برای دانلود آهنگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.